نوشته شده توسط : ن ,ک

رد پای رژیم صهیونیستی در سرکوب مردم تونس

 

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک کارشناس مسائل سیاسی تونس از ورود صهیونیست‌ها برای کشتار مردم انقلابی تونس و یافتن تعدادی گلوله‌هایی با نوشته‌های عبری خبر داد.

نهضت سبز نبوی به گزارش فارس، "الهادی غابری " کارشناس مسائل سیاسی تونس در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره با هشدار نسبت به نفوذ رژیم صهیونیستی به انقلاب مردمی تونس، ‌از کشته شدن شماری از تظاهرات کنندگان تونسی با گلوله‌های تولید آن رژیم پرده برداشت و افزود: برخی از گلوله‌‌هایی که به سوی تظاهرات کنندگان شلیک شده، نوشته‌هایی به زبان عبری به چشم می‌خورد.

پیش از این "سلوان شالوم"، وزیر توسعه منطقه‌ای رژیم صهیونیستی از روی کار آمدن اسلام‌گرایان در تونس پس از سقوط رئیس جمهور اسلام‌ستیز و غرب‌گرای این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

غابری با اشاره به کناره گیری برخی از اعضای مخالف حزب زین العابدین بن علی از کابینه غنوشی افزود: حزب التجدید که در کابینه دولت انتقالی مشارکت کرد یک حزب مشکوک است و بسیاری از رهبران رفت و آمدهای مداومی با رژیم صهیونیستی دارند و در این موضوع شناخته شده‌اند.

غابری با بیان اینکه این بازی لو رفته و اسرائیل وارد خط انقلاب مردم تونس شده است، نسبت به مصادره شدن انقلاب مردمی این کشور بحران زده هشدار داد و افزود: اسرائیل برای انتقام از ملت تونس که سابقا در راستای کمک به آرمان فلسطین با مال و جان خود از انقلاب و انتفاضه فلسطینی‌ها حمایت کرده‌اند؛ وارد این ماجرا شده است.

وی تاکید کرد که برخی از تیراندازانی که به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند، به زبان عبری گفت‌وگو می‌کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی تونس تاکید کرد که دولت انتقالی محمد غنوشی نمی تواند در مقابل مخالفت‌های مردمی و انقلابی که "انقلاب عقل‌ها به شمار می‌رود نه انقلاب شکم‌ها " دوام بیاورد.

در سال 1994 دفتر حافظ منافع رژیم صهیونیستی و تونس در تل‌آویو و تونس تاسیس شد اما فعالیت این دو دفتر در سال 2000 و به دنبال اینکه تونس به سرکوب انتفاضه فلسطینیان اعتراض کرد، به حال تعلیق درآمد اما تونس همچنان به مقامات صهیونیستی اجازه سفر به این کشور را داده بود.


 



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک

گوگل بر سر مردم ایران منت گذاشت!

 

 
گوگل در بیانیه‌ای توهین‌آمیز ضمن اشاره به اغتشاشات پس از انتخابات سال گذشته کشورمان، اعلام کرد که برخی محدودیت‌های دریافت نرم‌افزارهای این شرکت را برای کاربران ایرانی لغو می‌کند.

نهضت سبز نبوی به نقل ازشبکه ایران، پایگاه اینترنتی گوگل در بیانیه‌ای توهین‌آمیز ضمن اشاره به اغتشاشات پس از انتخابات سال گذشته کشورمان، اعلام کرد که برخی محدودیت‌های دریافت نرم‌افزارهای این شرکت را برای کاربران ایرانی لغو می‌کند.
گوگل مدعی شد که این لغو محدودیت برای کمک به ایرانیان در راستای برقراری ارتباطات با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در این عرصه در ایران انجام شده است.
این شرکت وابسته به لابی‌های صهیونیستی در آمریکا همچنین اعلام کرد که شناسه‌های اینترنتی فعالان دولتی در ایران را همچنان فیلتر خواهد کرد.
گوگل در این بیانیه پرمنت خود توضیح نداد که اگر هدف از این کار افزایش گستره ارتباطات است، پس چرا همچنان به فیلترینگ شناسه‌های دولتی ادامه می‌دهد؟
شایان ذکر است که گوگل تمامی فعالیت‌های کاربران خود را ضبط و در اختیار سازمان‌های امنیتی آمریکا قرار می‌دهد.

 


 



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک
پاسخ آیت‌الله شبستری به شروط خاتمی برای بازگشت به عرصه سیاست

 

امام جمعه تبریز طی سخنانی با اشاره به نامه یکی از سران فتنه و شروط او برای بازگشت به عرصه سیاست گفت: این فرد خواب است و نمی‌داند که از سوی مردم طرد شده است.

 

به گزارش کلمه ، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در دیدار پاسداران شرکت‌کننده در دوره تربیت و تعالی سپاه عاشورا با اشاره به فتنه سال گذشته گفت: بیگانگان از سال‌ها قبل فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را طراحی کرده بودند، که به شکر خدا فتنه‌گران خارجی و آشوبگران داخلی در دریای بصیرت مردم غرق شدند.

عضو خبرگان رهبری گفت: تفاوتی که مردم دوران ما با مردم دوران امام علی(ع) و دیگر ائمه هدی دارد، این است که امروز اکثریت مردم ایران بصیر بوده و حماسه آفرین 8 و 9 دی هستند؛ اما مردم آن دوران اکثریت انحراف فکری و عقیدتی داشتند.

ضرورت مسئله ولایت مطلقه فقیه و تبیین برکات رهبری نظام

آیت الله شبستری در ادامه سخنانش با تأکید بر توجه عمیق به ضرورت مسئله ولایت مطلقه فقیه و تبیین برکات رهبری نظام گفت: اگر بتوانیم در حوزه مقابله با شبهات عرصه ولایت فقیه موفق و پاسخگو باشیم، دیگر مسائل حل شده است.

آیا خاتمی واقعاً می‌خواهد خود را مضحکه عام و خاص کند؟

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از سران فتنه اخیراً بیانیه‌ای داده و حضور خود در صحنه انتخابات آینده را منوط به شرط‌هایی کرده است، این فرد خواب است و نمی‌داند که از سوی مردم طرد شده و آیا واقعاً خود را می‌خواهد مضحکه عام و خاص کرده و اسباب تمسخر محافل حزب‌اللهی شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک

مشکل بزرگ اصلاحات؛ آقای تردید!

 
 
ملل نیوز به نقل از دانشجویان ایران: "به حکم اخلاق از قدرت کناره گیری می‌کنم" این جمله ای بود که سید محمد خاتمی 26 اسفند 87 با گفتن آن رسما از عرصه انتخابات کناره گیری کرد و اظهارنظری که در واقع نقطه‌ی پایانی بود بر آرزوی اصلاح طلبان برای بازگشت مجدد به قدرت. حضور نابهنگام میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم بر تردیدهای سید محمد خاتمی که با اصرار و اجبار اطرافیان به صحنه رقابت آمده بود افزود و خاتمی که به وضوح عرصه رقابت دهم را شاید به درست همچون رقابت های پیشین نمی دید از صحنه به در رفت. بله سید محمد خاتمی فهمیده بود که در انتخابات دهم دیگر نمی توان تنها با تکیه بر ابزارهای سانتامانتالسیتی همچون شب شعر و مراسم جشن تولد و ... و با استفاده از ادبیات ابهام پیروز شد و رقابت با دولت مستقر و حاکم نیاز به پیش زمینه های دیگری دارد که در حال حاضر محیا نیست و اگر او به صحنه بیاید با شکست کامل جریان اصلاح طلبی همراه خواهد بود.

و اینگونه بود که لجاجت موسوی بر تردیدهای خاتمی افزود و او موذبذبانه در 26 اسفند87 رسما از صحنه رقابت کنار کشید و جبهه اصلاحات را در شوک فرو برد. عطریانفر در این باره می گوید : همه جمع بندی ها برای اجماع حول محور خاتمی شکل گرفته بود  ولی با انصراف بدموقع وی همه ی جمع بندی های جبهه اصلاحات در خصوص انتخابات دچار ابهام شد و از این به بعد این جماعت سعی کردند دوگانگی شخصیت خاتمی و بازی خوردنشان توسط وی را به حساب اخلاق سیاسی بگذارند .

بی تردید باید رفتار سید محمد خاتمی را  در جریان های پس از انتخابات بر مبنای سخن یکی از نزدیکان اسطوره ستیز "پیرمردی با عبای شکلاتی" تحلیل نمود که گفته بود :«خاتمی دارای شخصیتی آپولوژیست و تردیدگراست» و  او مرد روزهای سخت نیست. بله سید محمد خاتمی درحالی در 25خرداد در خیابان آزادی حاضر بود که اثری از وی در نماز جمعه کفشناک 26تیر یا راهپیمایی روز قدس و 13 آبان دیده نشد.

خاتمی چند روز قبل از 16 آذر بعنی روز پاره شدن عکس حضرت امام توسط هم قطارانش از قانون گفت و این دقیقا زمانی بود که تندروی های رفقایش داشت لحظه به لحظه روزنه های بازگشت بزرگ آموزگار ادب و شکیبایی را که به خاطر اخلاق از قدرت کناره گیری کرده بود را به نظام قدرت کور می کرد.

چند روز بعد "علی اکبر.م" با همفکری خاتمی ، خوئینی ها و ... نامه ای به مقامات عالی رتبه نظام می نویسد و می خواهد کمیته ای مرضی الاطراف برای حل مسایل پس از انتخابات تشکیل شود  که برخلاف پیش بینی خاتمی و یارانش با پاسخی قاطع مواجه می شود که "در ماجراهای پس از انتخابات در داخل نظام طرفینی وجود ندارد. یک طرف دشمنان انقلابند و یک طرف انقلاب" و آقایان ابتدا باید تکلیفشان را با ضد انقلاب روشن  کنند. وقتی خاتمی و همگنانش علی رغم برخی عقب نشینی های ظاهری که پس از روز 9دی اتفاق افتاده بود با چنین موضع قاطعی روبرو شدند سعی در بازآرایی جبهه خودی می کنند و از آنجاست که علی رغم فشارهای موسوی و کروبی شاهد افول نسبی مواضع ساختارشکنانه خاتمی هستیم تا بتواند به عنوان منجی جبهه شکست خورده ی اصلاحات نقش ایفا کند .

اصلاحات از این جا به بعد با دو مسئله اصلی روبروست اول بازگشت به نظام و عرصه ی انتخابات و دیگری حفظ پایگاه اجتماعی که به شدت افول و ریزش می کند و مسئله ی تضادی که خاتمی مامور جمع زدن آنها باهم می شود.

و اینک سوال اصلی در محافل اصلاح طلبان این است که آیا خاتمی فردی مطمئن برای به ثمر رسانیدن این پروژه است؟

منطق کلی ذهن خاتمی منطق نه این، نه آن و هم این، هم آن است که به همراه آپولوژیست بودن و تردیدگرایی وی و خاطراتی که از دوران ریاست جمهوری اش وجود دارد به ابهام ها در جریان اصلاحات دامن می زند .

هنوز بسیاری از اصلاح طلبان تردید و ترس خاتمی را عامل به ثمر نرسیدن پروژه های براندازانه 18 تیر 78 ، قتل های زنجیره ای و انتخابات مجلس هفتم می دانند. همان خاتمی که شاید دردل با آن ها همراه بود اما جرات ، توان و ظرفیت اقدام عملیاتی را نداشت. سعیدحجاریان در این باره می گوید: "خاتمی 8سال فقط تدارکاتچی بود ."

فعالیت های اخیر خاتمی را هم باید با همان منطق کلی ذهن وی توجیه کرد یعنی جلسه با فراکسیون اقلیت به عنوان کولونی به اصطلاح قانونی درون حاکمیتی و طرح شعارها و شروط ساختارشکنانه. همین مسائل است که سبب می شود بسیاری از نمایندگان دیدارشان را با وی تکذیب کنند و در دل ترس داشته باشند که بازهم اصلاحات از ذهنیت تردید گرایانه ی خاتمی ضربه خواهد خورد ؟ آیا خاتمی مرد سختی ها هم هست ؟


 



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک

انفجاربمب درنزدیکی کاروان زائران ایرانی

او بیان کرد: یک کاروان عتبات عالیات حامل زائران تهرانی که از مرز شلمچه ـ بصره به عراق وارد شده بود و قصد عزیمت به بغداد را داشت، مورد اصابت یک بمب دست‌ساز قرار گرفت. در این حادثه یکی از زائران ایرانی مورد اصابت ترکش قرار گرفت و دو نفر دیگر نیز به‌دلیل موج انفجار، دچار سانحه شدند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از انفجار یک بمب دست‌ساز در کنار اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی بغداد خبر داد و گفت: در این حادثه که شب گذشته (سه‌شنبه، 28 دی‌ماه) رخ داد، سه زائر ایرانی مجروح شدند.

ملل نیوز به نقل از ایسنا » دکتر حیدری  اظهار کرد: ساعت 8:30 شب گذشته، اتوبوس زائران ایرانی در محله‌ی «عنده» در نزدیکی شهر بغداد مورد اصابت بمب دست‌ساز قرار گرفت.

او بیان کرد: یک کاروان عتبات عالیات حامل زائران تهرانی که از مرز شلمچه ـ بصره به عراق وارد شده بود و قصد عزیمت به بغداد را داشت، مورد اصابت یک بمب دست‌ساز قرار گرفت. در این حادثه یکی از زائران ایرانی مورد اصابت ترکش قرار گرفت و دو نفر دیگر نیز به‌دلیل موج انفجار، دچار سانحه شدند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: حال مجروحان مساعد گزارش شده است و هر سه مجروح این حادثه به‌شکل سرپایی درمان شدند.


 



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک

 

در تهاجم منافقین به معترضان به حضور آنان در عراق شماری از مردم و خبرنگاران زخمی شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد در پی تجمع اقشار مختلف مردم عراق در اطراف اردوگاه اشرف که یکصدا اخراج منافقین از عراق را فریاد می زدند، عوامل این گروهک که به وحشت افتاده بودند برای جلوگیری از انعکاس خبری این رویداد با سردادن شعار و پخش صدای سوت ممتد از چندین بلندگو که بر روی خودروها نصب شده بود تلاش کردند مانع از تهیه گزارش و خبر از این تظاهرات شوند.

منافقین هنگامی که این تلاش خود را بی نتیجه دیدند اقدام به پرتاب سنگ و اشیائ تیز به سوی تجمع کنندگان و خبرنگاران کردند که بر اثر ان شماری از مردم و خبرنگاران از جمله خبرنگار و تصویر برداران صدا و سیما زخمی شدند.

در این ناارامی همچنین به یک خودرو گروههای خبری نیز اسیب وارد شد.

گفتنی است بیستم اذر نیز صدها نفر از گروههای مختلف مردم عراق با تجمع در برابر مقر منافقین در استان دیاله عراق تلاش امریکا برای تداوم حضور منافقین در عراق را با وجود مخالفت مردم و دولت این کشور نقض اشکار حق حاکمیت مردم و دولت عراق دانستند و ان را محکوم کردند.


:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک

موضع‌گيريهاي نفر پنجم انتخابات 88 در رابطه يا شكستن   فضاي سنگين حاكم بر جريان فتنه را پس از 9 دي ارزش چنداني براي بخورد ندارد لذا وي به همراه زهرا رهنورد  فعلاً نقش جاده صاف كن را بازي كردند تا براي موضع‌گيري فتنه‌گر اصلي داخل كشور  فضاسازي لازم را انجام دهند.
 
 
 
 
 
 
 
 


 

پس از موضعگيري‌ شخصيتهاي مختلف بخصوص امام جمعه موقت و دادستان تهران در روز 10 دي ماه سال جاري، همچنين مواضع صريح و بي‌پرده حجه‌الاسلام مهدي طائب در خصوص فتنه‌گران. قابل پيش بيني بود كه سران فتنه كه پيش از اين هر اتفاقي  را فرصتي براي عرض اندام و خود نمائي  مي‌دانست، به سرعت وارد ميدان شده و مواضع تندي بگيرند. موضع‌گيريها با  پخش  مصاحبه زهرا رهنورد(زهره كاظمي) آغاز و  سپس كروبي براي عقب نماندن از قافله و البته با هماهنگي قبلي وارد ميدان شد. رهنورد در مصاحبه خود با رسانه‌اي به نام "رسا" -كه معلوم نيست با كدام درآمد راه‌اندازي و اداره مي‌شود- به چند نكته اشاره كرده است كه مهمترين و قابل تأمل‌ترين آنها ادعاي او مبني بر زنده بودن زيرزميني فتنه است. وي مي‌گويد خود را آماده زندان و چوبه دار مي‌بيند، تلاش دارد دين فروشيها  جريان مرده سبز را  با گره زدن به  انقلاب بزرگ حضرت امام(ره) يكسان جلوه دهد؟!. در ادعائي عجيب انقلابي كه حضرت امام خميني(ره) از سال 42 سنگ بناي آن را بنا نموده و بسياري از علماي بزرگ پيش از ايشان، زمينه‌چيني‌هاي لازم براي ظهور و بروز آن را انجام داده بودند را انقلابي مي‌داند كه «پيروزي زود رس» داشته و زير ساختهاي آن آماده نبوده است.كروبي نيز مثل هميشه تلاش مي‌كند محور حرفهايش را امام(ره) قرار داده و دوباره همه اتهامات واهي را كه بارها از او شنيده‌ايم به نظام اسلامي ايران نسبت دهد. او نيز خود را آماده مردن دانسته و مي‌گويي «بيدي نيست كه با اين بادها بلرزد!». اما «سر فتنه» هنوز تا نگارش اين مطلب سكوت اختيار كرده است. در يك نگاه كلي مي‌توان نسبت به مواضع اتخاذ شده موارد ذيل را بيان كرد.

1-    رهنورد و كروبي با سخن راندن از امام(ره)  تلاش مي‌كنند اقدامات و مواضع خود را به نحوي تطهير نمانيد.

2-    رهنورد و كروبي به نمايندگي از جريان فتنه، با بي‌مهري گذشته انقلاب را زير سؤال برده و معلوم نيست اگر بدر اين گذشته اشكالاتي  بوده است؛ چرا با افتخار دائماً تلاش مي‌كنند خود را به اين گذشته پيوند بزنند و يا اينگونه وانمود كنند كه نقشهاي مهمي در گذشته انقلاب داشته‌اند.

3-    رهنورد با كليد واژه‌‌اي  بسيار مهم، فعاليتهاي زيرزميني و غير خياباني جريان فتنه‌گر را لو داده است. طبق گفته او ، جريان فتنه از وقتي فهميده است  كه قادر نيست مطامع خود را در كف خيابان به دست آورد،  اقدامات خود را به سمت فعاليتهاي خرابكارانه و زيرزميني سوق داده است.سؤال اينجاست كه تئوري فعاليت‌هاي  زير زميني با عملياتهايي چون ترور اساتيد هسته‌اي هم نسبتي داشته است يا خير؟!

4-    مقايسه عملكرد و مواضع سران فتنه با مواضع امام(ره) نسبت به رژيمهاي استكباري بخصوص آمريكا نشان از تفاوت ماهوي عميق ادعاهاي كذب فتنه‌گران و عملكرد آنها دارد.كروبي در بيانيه اخير خود به نوعي از اينكه در آن سوي مرزها از او حمايت مي‌شود به خود و همراهانش باليده است!

5-    در آخر بايد گفت ،گردانندگان اصلي فتنه با به ميدان فرستادن رهنورد بعنوان اولين پاسخگو خواستند تا بازخورد مختصري از عكس‌العمل فضاي جامعه و مسئولين قضائي كشور به دست آورند، آنها  مي‌دانستند احتمالاً نظام مواضع تندي نسبت به رهنورد با توجه جنسيت او اتخاذ نخواهد كرد و او مي‌تواند فضاي سنگين حاكم بر جريان فتنه را پس از 9 دي سال جاري بشكند.ديگر آنكه موضع‌گيريهاي نفر پنجم انتخابات 88-پس از آراي باطله- نيز چندان ارزشي براي برخورد ندارد لذا اين دونفر  فعلاً نقش جاده صاف كن را بازي كردند تا براي موضع‌گيري فتنه‌گر اصلي داخل كشور  فضاسازي لازم را انجام دهند.



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک

 

حضور خاتمی در منزل یکی از متهمان حوادث پس از انتخابات که حتی حکم محکومیت وی نیز صادر شده، دهن کجی علنی وی به نظام و قانون و شرع و حتی مراجع محسوب می شود.

نهضت سبز نبوی به گزارش خبرنگار بولتن نیوز :
حضور و دلجویی محمد خاتمی در منزل بهاره هدایت یکی از دستگیرشدگان اغتشاشات پس از انتخابات و تفقد و دلجویی وی از همسرش موجب وهن به نظام و دستگاه قضایی بود، چرا که این دیدار به این معناست که خاتمی با اقدامات این دستگیرشده که حکم محکومیت آن نیز صادر شده موافق بوده و از صدور حکم محکومیت وی نیز ناراحت است که به دلجویی از خانواده فردی رفته است و این در حالیست که وی عضو و امضا کننده کمپین یک میلیون امضا برای تساوی حقوق زن و مرد است کمپینی که خلاف صریح، شرع، قانون و قرآن است.
داستان یک میلیون امضا
یک اعلامیه ایی در نشست سازمان های حقوق بشری و فعال در زمینه حقوق زنان در یکی از کشورهای اسیای دور صادر شد که در این نشست چندتن از زنان فمینست افراطی و بنیانگذار کمپین یک میلیون امضا، به طور غیر رسمی و خود خواسته از طرف ایران! در این نشست شرکت کردند که این افراد پس از این نشست اقدام به ایجاد کمپینی برای پیوستن ایران به این نشست و تایید بیانیه صادر شده کردند.
این بیانیه صادر شده در این نشست چند مشکل و تعارض بنیادی با اسلام داشت که فقط یکی از این تعارض ها حق برابری شریک جنسی زنان با مردها بود و زنان از حق داشتن چند شریک جنسی برخورد می شدند!
حال مشخص نیست آقای خاتمی که خود از تحصیلکرده های حوزه های علمیه است و به امور شرعی و فقهی واقف است چرا عملکرد و طرز تفکر فردی را تایید می کند و از خانواده وی دلجویی می کند که این عمکرد و طرز تفکرش کاملا با دین و قرآن و قانون و اسلام مخالف است.


:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک
بالاترین با دست‌انداختن کروبی: فقط مهندس موند و شیخ شجاع قصه ما

 
گروهک های فعال در فضای مجازی در کنار بد و بیراه های گاه و بی گاه به دست اندرکاران ناتوان فتنه ۸۸، استدلال های جالب ی  درباره حمایت شیادانه خویش از این افراد مطرح می کنند.

 
یکی از این عناصر گروهکی در توجیه حمایت از میرحسین موسوی در بالاترین نوشت: دوستی درباره ۸ سال نخست وزیری موسوی در دوره خمینی اعتراض دارد. من نمی دانم چرا من و شما باید وقتمان را صرف گناه و صواب ]ثواب[ موسوی بکنیم. این موضوع «به موقع خودش» (تاکید می کنم: به موقع خودش) توسط اشخاص حرفه ای رسیدگی خواهد شد و به موقع خود اهمیت زیادی دارد. اما در حال حاضر حمایت از او هیچ ضرری برای اپوزیسیون ندارد بلکه استفاده قابل توجهی هم خواهد داشت. ما او را به عنوان یک نردبان می خواستیم، چه در انتخابات پیروز می شد و چه حالا که پیروز نشده. همه با این جمله معروف آشناییم؛ انتخاب بد به جای بدتر. می پرسند چرا این قدر به موسوی و دور و بری هایش دل بسته اید؟ ما کی گفتیم به موسوی و امثالهم دل بسته ایم؟ ما در راستای اهداف خودمان حرکت می کنیم و به نتیجه ساده و روشن استفاده (حمایت) کردن از موسوی می رسیم.

یکی دیگر از همین عناصر ضدانقلاب هم درباره حمایت از کروبی، ضمن دست انداختن وی نوشت: البته که ما نباید انتظار خاصی از انتخابات و رئیس جمهور داشته باشیم ولی به قول موسوی در انتخابات رفته بودیم واسه انتخاب میان بد و بدتر. بدهای من! مثل خیلیای دیگه موسوی بود و کروبی. از شیخ نمی شد گذشت به خاطر جرئتش. خیلیا می گفتن از این آدم آبی گرم نمی شه. اصلا اگر انتخابم بشه شاید عمرش به گرفتن حکم تنفیذ قد نده. خیلیها مسخره می کردن می گفتن وسط مناظره ها خوابش می بره. حقیقتش خودمم جزو اون خیلیها بودم. آخه خیلی پیر بود. ما هم که منتظریم یه نفر سوتی بده یا یه حرکت خاص انجام بده و تا سرحد مرگ دستش بندازیم. اما روز موعود هم رفتم بهش رای دادم ولی به کسی نگفتم. از سوژه شدن می ترسیدم. تا این که ماجراهای بعد انتخابات پیش اومد خیلیها که هارت و پورت می کردن. دونه دونه رفتن کنار. فقط مهندس موند و شیخ شجاع قصه ما. شیخ هنوز محکم و استوار سر موضع خودش ایستاده. حتی به نظرم تو صف مبارزه خیلی جلوتر از مهندس بوده. من به همین خاطر به او رای دادم.



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک
آدامس؛ جدید ترین سلاح ارتش رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی برای اینکه سربازن این رژیم در میادین جنگ هوشیار تر عمل کنند تصمیم دارد آدامس مخصوص حاوی ماده کافئین را در اختیار آنان قرار دهد.

هامون نیوزبه نقل ازروزنامه "اورشلیم پست"، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خلبانان و سربازان با جویدن آدامس می توانند در میدان جنگ هوشیارتر عمل کنند.



این روزنامه در ادامه گزارش خود افزود: محققان صهیونیستی معتقدند، برای اینکه خلبان ها و سربازان ارتش صهیونیستی در میادین جنگ بهتر عمل کنند باید به سربازان و خلبانان صهیونیستی آدامسی داده شود که در ترکیبات آن ماده کافئین افزوده شده باشد.

به همین دلیل ارتش این رژیم تصمیم گرفت، انواع مختلف این نوع آدامس را با هدف بالا رفتن توانایی های سربازان و خلبانان و مقاومت آنها در صحنه های جنگ امتحان کند.

این روزنامه در پایان گزارش خود نوشت: کنگره آمریکا در سال 1999 حدود 250 هزار دلار برای بررسی تاثیر آدامس حاوی مواد کافئین بر روی قدرت جنگی سربازان هزینه کرده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک

 "مهران مدیری" کارمند و تئوریسین رسمی وزارت

اطلاعات ایران است! + فیلم

 

نهضت سبز نبوی به گزارش خبرنگار شبکه ایران: یکی از مدیران شبکه‌های سلطنت‌طلب لس‌آنجلسی نسبت به یک کلیپ طنز که توسط مهران مدیری ساخته شده، واکنش نشان داد.

چند روز پیش، کلیپی در اینترنت و سایت‌های اشتراک‌گذاری فیلم منتشر شد که در آن، جمعی از طنزپردازان ایرانی به هجو برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب می‌پرداختند و اظهارنظرهای عجیب و بامزه آنان را دستمایه تهیه یک برنامه کمدی قرار داده‌ بودند.

همانطور که انتظار می‌رفت این کلیپ با سرعت بسیار زیاد در میان مردم دست به دست شد و حتی برخی سایت‌ها با عنوان "هدیه کریسمس مهران مدیری به ایرانیان"، دست به فروش سی‌دی آن زدند؛ موضوعی که نشان از اقبال مردم نسبت به تمسخر این شبکه‌های ماهواره‌ای داشت.

این استقبال تا جایی پیش رفت که حتی سایت‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران هم نتوانستند از کنار آن بگذرند و بخش‌هایی از آن را برای کاربران خود به نمایش گذاشتند؛ مساله‌ای که نشان داد این شبکه‌ها و مدیریت سلطنت‌طلب آن‌ها حتی در میان جریان ضدانقلاب هم جایگاهی ندارند و فقط به عنوان دستمایه وقتگذرانی و تفریح این افراد محسوب می‌شوند.

البته برخی از این سایت‌ها مانند "بالاترین" مجددا دست به اقدامات سابق خود زدند و اعلام کردند که در اعتراض به این اقدام مهران مدیری، سی‌دی‌های سریال قهوه تلخ او را کپی خواهند کرد تا او را اذیت کنند! این موضو درحالی صورت گرفته که همین سایت تا چندی پیش اعلام می‌کر که این سریال، نماد حمایت از مخالفان ایران و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

از سوی دیگر، "شهرام همایون" گرداننده یکی از این شبکه‌های ماهواره‌ای، مهران مدیری را به تمسخر خود متهم کرد و نسبت به آن واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه ایران، همایون با پخش کلیپی که در آن از یک کودک معصوم برای اهداف سیاسی سوءاستفاده شده است، اعلام کرد که مهران مدیری عامل رژیم است و برای ساخت این کلیپ میلیون‌ها تومان از نهادهای وابسته به ایران نظیر سپاه پاسداران، پول گرفته است!

وی همچنین این کارگردان سریال‌های طنز را "مامور و تئوریسین رسمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران" نامیده است که شماره پرسنلی دارد و از این وزارتخانه به صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کند.

شهرام همایون همچنین سریال طنز "شب‌های برره" را یک پروژه امنیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران نامیده که 700 میلیون تومان برای آن هزینه شده است!

گفتنی است افزایش روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب که علیه ایران فعالیت می‌کنند، سبب شده است تا افرادی که هیچ سابقه فعالیت سیاسی و یا اجتماعی ندارند هم وارد این شبکه‌ها شوند و به عنوان کارشناس به فعالیت تخریبی علیه جمهوری اسلامی ایران بپردازند.

از سوی دیگر، وجود افراد مختلف در مدیریت این شبکه‌های ماهواره‌ای نظیر منافقین، سلطنت‌طلبان و اصلاح‌طلبان باعث درگیری‌های شدید لفظی و فحاشی گردانندگان این تلویزیون‌ها با یکدیگر شده است؛ مساله‌ای که در سال‌های اخیر دستمایه طنزپردازان کشور برای ساخت برنامه‌های بامزه قرار گرفته است.


لینک دیدن فیلم : http://vimeo.com/18420070



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک
حجتیه؛ آنچه بر سر انقلاب و جامعه دینی آورد و می‌آورد

 

«فلسفه نجس و ضاله است، از بین تمامی علما فقط آقای "و؛س؛خ" اعلم بودند بقیه اصلا سواد ندارند، خدا رحمت کند حضرت آیت الله حلبی را چقدر برای دین زحمت کشید، تمام شاگردان ایشان امام زمانی هستند، حکومت جامعه ما جوانان را ضد دین می کند، باید از سیاست دست برداشت، فلانی در دیدار با امام زمان گفته است...، ما نیز زمانی به رهبری اعتقاد داشتیم ولی به دلایلی...»

اینها گوشه‌ای از ادبیات جذب و شستشوی مغزی انجمن حجتیه است که با تشدید فعالیت های خود، قشر مذهبی و متدین جامعه را هدف گرفته است، البته این فعالیت ها نه به نام انجمن بلکه با نام هیئت ها و محافل مذهبی صورت می‌پذیرد.

انجمن حجتیه چیست؟

انجمن خیریه مهدویه حجتیه درسال 1335 توسط شیخ محمود ذاکر زاده تولائی معروف به شیخ حلبی با هدف مبارزه با بهائیت از طریق اعتقادی تاسیس شد.

اگرچه انجمن در تبصره دوم خود آورده است که "انجمن به هیچ‌وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسؤولیت هرنوع دخالتی را که در زمینه‌های سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، بر عهده نخواهد داشت." ولی عملامخالفت آنها با اقدام سیاسی و خاموش کردن احساسات انقلابی یک مسلمان خواه یا ناخواه انجمن را به یکی از جریانات سیاسی تبدیل کرده است.

افکار و عقاید انجمن حجتیه، قبل از انقلاب

بزرگ نمایى و جلوه‏دادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى،‏ اصلی ترین ویژگی انجمن به حساب می آید، در این زمینه شیخ حلبى تأکید مى‏کرد: «امروز امام زمان‏علیه السلام از کسى جز این خدمت را نمى‏پذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تکلیف شرعى و دینى همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم.»

اما شاید نکته ای که کمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملکرد این انجمن است. یعنی در حالی که نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیکان دربار بهایی هستند، نمی توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید.

حتی اعضایی که به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می کردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می شدند، چراکه به زعم آنان، اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.

پس حمایت علمای بزرگ از انجمن از چه رویی است؟

مبارزه با بهائیت و سخن گفتن از امام زمان به ذاته امر مقدسی است لذا اکثر علما از شروع حرکت انجمن حمایت کردند، سند زیر نشانگر اجازه امام خمینی برای اختصاص سهم امام برای فعالیت های انجمن است.

در این بین می توان حمایت هایی را از شهید مطهری نیز یافت

اما این حمایت ها با شروع نهضت امام از 14 خرداد42 سیر نزولی می یابد و با موضع گیری انجمن درباره هدر بودن خون شهدا به طور کامل قطع می شود.

یکی دیگر ازاعتقادات این انجمن بر این اصل مبتنی شده که قیام‏هاى قبل از ظهور محکوم به شکست است. آنان با استفاده از برخى روایات، صاحب پرچم‏هاى قیام قبل از ظهور را گمراه مى‏دانستند و تشکیل حکومت و بسط عدل را در جهت انسداد باب مهدویت مى‏شمردند.

همچنین انجمن، جهاد در دوران غیبت را بی معنا می داند؛ شیخ حلبى در این باره مى‏گوید: «[شیعه مى‏گوید:] در عصر غیبت امام زمان‏علیه السلام جهاد نیست، چرا؟ چون حاکم اسلامى که باید معصوم باشد، مصداق پیدا نکرده است. وظیفه داریم فقط دین خود را حفظ کنیم. تکالیف شرعى‏مان را انجام دهیم و به شبهات منکران جواب دهیم و دیگر هیچ.»

یکی از شاخصه های اصلی شناسایی انجمنی ها مخالفت انها با فلسفه است، آنان فلسفه را نوعى بدعت می دانند.

از دیدگاه برخى ازانجمنی ها، کسى که فلسفه مى‏خواند یا درس مى‏دهد، از عدالت ساقط است، بنابر این شما خود تعامل انجمن با ابن سینا، سهروردی، ملاصدرا، ملاهادی سبزواری، ابونصر فارابی، غزالی، ابوالبرکات بغدادی، فخر رازی، خواجه نصیر الدین طوسی، صدرالدین دشتکی، شیخ بهایی، میرداماد، حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت الله حسن حسن زاده آملی، ایت الله جوادی آملی، آیت الله محمدتقی جعفری، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و مقام معظم رهبری را بیابید.

حلبی کیست؟

محمود ذاکر زاده تولائی در 17 شهریور 1279 متولد شد و در 26دی 1376 فوت کرد. این روحانی مشهدی در ایام جوانی خود مدافع ملی شدن صنعت نفت بوده و حتی از مشهد کاندیدای مجلس هفدهم نیز می شود اما با اقبال نکردن مردم به وی، از سیاست سرخورده می شود.

حلبی در مورد با مبارزه با رژیم طاغوت گفته است: «نمی شود با رژیم تا بن دندان مسلح مبارزه کرد. کسانی که به این راه کشیده می شوند، خونشان هدر است و کسانی که افراد را به این راه می کشانند، مسئول این خون ها هستند. کار صحیح فعالیت های فرهنگی و ایدئولوژیک است نه مبارزه علیه رژیم.»

نگرش انجمن به سیاست و حکومت

انجمن طرفدار جدایی دین از سیاست در دوره غیبت است و به واقع انجمن یک تشکیلات سکولار به حساب می آید که دین را تنها در حریم شخصی، قابل توجه می داند.

اعتقاد به امکان نداشتن تشکیل حکومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم نیز جزو جدایی ناپذیر این تفکر به حساب می آید. از دیدگاه انجمن، نشانه های ظهور عبارت اند از شیوع گناه و فحشا در میان مردم که در اثر آن، خداوند آنها را به جور سلطان، قحطی زمان و ستم حکام عذاب می کند. بنابراین، آنان علایم آخر زمان را اینگونه تفسیر و از آن شاد هستند: «مردم از هم بیزار و همدیگر را مورد لعن قرار داده و به روی هم آب دهان می اندازند و شهادت به کفر یکدیگر می دهند.» آنان، گرانی، قحطی، زلزله های پیاپی، قتل و غارت، شیوع گناه و فساد و... را نوید دهنده ظهور می‌دانند.

ساواک و انجمن

سند ساواک به تاریخ 1350/08/13:

اخیرا حاجی آقا حلبی رهبر انجمن‌های 140 گانه سراسر کشور به منظور توسعه و تعمیم انجمن مزبور در این استان به بندر عباس آمده و عده ای از اعضای انجمن‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان برای دیدن ایشان به بندر عباس وارد شده اند. حاجی محمد زمانیان سرپرست انجمن کرمان ضمن بحث کلی به آقای حلبی گفتند در رفسنجان حدود 65 نفر دستگیر شده اند که عده ای از آنها وابسته به انجمن بوده اند. اصولا گفته شده در رفسنجان بیشتر از رویه آیت الله خمینی پیروی می شود و این دستگیری به‌دنبال آتش زدن سینما و اتومبیل رئیس پلیس صورت گرفته و رهبر انجمن رفسنجان به اطلاعات شهربانی فراخوانده شده و ایشان گفته اند آن‌ها از مدت‌ها قبل با ما ایاب و ذهاب نداشتند و طبق تعهدی که داده اند، مسوول کارهای انجام شده خودشان هستند.

آقای حلبی از این روش به شدت ناراحت شده و اقزوده: ما را ساواک می شناسد و هدف ما را می داند و به طور کلی ما باید از جنجال‌های سیاسی دور باشیم و از رویه ی آیت الله خمینی و طرفداران کوتاه فکرش هم ابراز تاسف کرد.

نظریه شنبه: آقای حلبی با هر گونه وابستگی سیاسی و فعالیت سوء انجمن مخالف است.

به: ریاست شهربانی بجنورد
از: ساواک بجنورد
درباره: انجمن خیریه مهدویه

این ساواک با انتخاب قربانعلی محمدی مقدم برای انجمن خیریه مهدویه موافقت دارد. خواهشمند است دستور فرمایند چنانچه تغییراتی در اساسنامه آن حاصل گردد، این ساواک را آگاه سازند.
رئیس ساواک بجنورد، مهرآموز

در ملاقاتی که طی چند جلسه با شیخ محمود حلبی سرپرست انجمن مبارزه با بهائیت به عمل آمد، مشارالیه اظهار داشته که از هجده سال قبل تا کنون انجمن مزبور تشکیل شده و هر روز در اکثر شهرستان‌ها دارای تشکیلاتی گردیده و در تهران نیز در نقاط مختلف دارای جلسات و کنفرانس می باشد و تا کنون برای این جلسات صرفا ارشاد جوانان در مسائل دینی بوده و کوچک ترین مساله سیاسی در جلسات مطرح نشده است. حتی به علت این که به روحیه جنجالی روحانیان و وعاظ آشنایی دارد، اجازه ورود یک نفر از روحانیان را به جلسات و دخالت آنان را در این زمینه نداده است. مشارالیه اضافه نمود که انجمن تا کنون خدمات زیادی به دستگاه نموده حتی قبل از برگزاری جشن های 2500 ساله که بهائیان قصد کسب امتیاز جهت آشنایی خود را داشته اند، اقدامات موثری به عمل آورده که به طور حتم به شرف عرض رسیده است زیرا تیمسار ارتشبد اویسی فرمانده کل ژاندارمری وقت در جریان بوده اند و ادامه داد چنانچه دستگاه مصلحت نداند که این انجمن با کار خود ادامه دهد به فعالیتش خاتمه داده، ولی مراتب را به شرف عرض همایونی خواهد رسانید. ضمن این که مذاکرات لازم در مورد مراقبت از جلسات به منظور جلوگیری از نفوذ احتمالی افراد خرابکار و برانداز انجام شده اقدامات مراقبتی نیز به عمل آمده و به منابع مربوطه آموزش لازم در این زمینه داده شده است. بدیهی است هرگونه خبر واصله به موقع به عرض خواهد رسید.
رئیس ساواک تهران، پرنیان فر

بر اساس همین تفکر، انجمن با روند انقلاب مخالفت و در جریان مخالف رهبری انقلاب، حرکت می‌کرد. به‌طور مثال، در نیمه شعبان سال 1357 امام خمینی(س) فرمان دادند که "اکنون لازم است در این اعیادی که در سلطنت این دودمان ستمگر برای ما عزا شده است، بدون هیچ‌گونه تشریفات که نشانگر عید و شادمانی باشد، در تمام ایران، در مراکز عمومی مثلاً مسجد بزرگ، اجتماعات عظیم برپا کند و گویندگان شجاع و محترم مصایب وارده بر ملت را به گوش شنوندگان برسانند." (صحیفه امام، ج 3، ص 427)

در حالی که رژیم ستمشاهی برای مقابله با فرمان امام خمینی(ره) کوشش‌های فراوانی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان مبذول می‌داشت، انجمن حجتیه هم همراه با رژیم در مقابل فرمان امام ایستاد و در تهران و شهرستان‌ها، جشن‌های دلخواه خود را برگزار کرد و برای این که پاسخی برای عمل خود داشته باشند، هیأتی را به سرپرستی حسین تاجری از مسئولان انجمن، نزد شریعتمداری فرستاده و از وی کسب تکلیف کرده بودند. این در حالی بود که شریعتمداری خود مهره قابل اعتماد رژیم به شمار می‌رفت. وی درگفت‌وگوی خود با مقامات ساواک در شب 1/7/1357 که به شماره 7404/312 مورخ 2/7/57 در بولتن چهاربرگی ساواک موجود است، گفته بود:

«سلام مرا به پیشگاه اعلیحضرت برسانید و به عرض برسانید که اعلیحضرت اطمینان داشته باشند. همان مشکلاتی که امروز ایشان دارند، ما هم داریم... یکی از پایگاه‌های مخالف با رژیم سلطنتی ایران، نجف است که من صد در صد با این پایگاه مخالفم. من برای حفظ مملکت، دیانت و سلطنت فکر می‌کنم... من معتقد به آزادی همه زندانیان نیستم، آنهایی را که اطمینان دارید بعد از آزادی تحریکات نمی‌کنند، آزاد کنید ولی بقیه را نگه دارید، مخصوصاً کسانی را که اهانت به مقام سلطنت می‌کنند.» (حمید روحانی، شریعتمداری در دادگاه تاریخ، به نقل از: اخگری، همان، ص 56)

دیدگاه امام خمینی در مورد انجمن

امام خمینی در مورد انجمن حجتیه به ناطق نوری و پرورش وزیران وقت کشور و آموزش و پرورش می‌فرمایند: "به آنها پست کلیدی ندهید. خطرناکند. وقتی آمدند بین شما تفرقه ایجاد می کنند، تشتت ایجاد می کنند. برادران را به جان هم می اندازند. آنها کار دیگری دارند. دنبال مسئله دیگری هستند. اینها با شاه همکاری می کردند. برایشان مسئله دین مطرح نبوده است."

رهبر کبیر انقلاب در سخنرانی خود در 21 تیر 62 با یادآوری تفکرات انجمن اظهار داشتند: «یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید، حضرت صاحب مگر برای چه می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد. ما معصیت کنیم که او بیاید؟»

اما شاخص‌ترین موضع امام در مقابل انحراف برخی از روحانیون منتسب و یا نزدیک به انجمن حجتیه در "منشور روحانیت" منعکس شده است: «دسته ای دیگر از روحانی نماهایی که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا می دانستند و سر به آستانه‌ی دربار می ساییدند، یک مرتبه متدین شده و بر روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز مقدس نماهای بی شعور می گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می گویند مسئولین نظام کمونیست شده اند. تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) را مفید و راهگشا می دانستند، امروز از اینکه در گوشه ای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست رخ می دهد، فریاد وا اسلاما سر می دهند. دیروز حجتیه ای ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی تر از انقلابی شده اند. ولایتی های دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته اند و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکسته اند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می خورند.» منشور روحانیت 67/12/3

امام خمینی با هوشیاری در یافته بود که تعطیلی انجمن فقط به خاطر حفظ ظاهر و نداشتن قدرت رویارویی با رهبری انقلاب بود. امام در یک جلسه خصوصی با یادآوری این که انجمن فعالیت خود را تعطیل کرده نه منحل، آن را بی فایده خوانده بود.

امروز انجمن چه می گوید

اعتقاد نداشتن به ولایت فقیه، دشمنی شدید با اهل سنت، ادعاهای دروغین درباره تشرف و رویت امام زمان(عج)، تشکیل کلاس های مرید پروری با عنوان نردبام عرفان و اخباری‌گری از اعتقادات روز انجمن به حساب می آید.

انجمن در مناسبت هایی همچو شهادت حضرت محسن، عیدالزهرا(س)، هفته وحدت، شهادت حضرت زهرا(س)، میلاد امام زمان(عج) و عید غدیر فعالیت های خود را در پوشش مراسم مذهبی تشدید می کند.

اکثر وبلاگ‌ها و رسانه های وابسته به انجمن با فحاشی خارج از عرف به اهل تسنن، موجب ایجاد تفرقه شده و جالب تر آنکه یکی از محور های حمله به مقام معظم رهبری موضع گیری های ایشان در راستای وحدت امت اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جوانان استان سیستان و بلوچستان در سال 81 فرمودند: «بدانید آن کسانی که شیعه را علیه سنی، سنی را علیه شیعه تحریک می کنند، نه شیعه را دوست دارند و نه سنی را، با اصل اسلام دشمن اند. رحما بینهم، یعنی برادران مسلمان بین خود رحیم و مهربان باشند. دشمن از هر دو طرف تلاش می کند.
از یک طرف غالی گری و ناصبی گری را ترویج می کند و شیعه را در چشم سنی دشمن حقیقی معرفی می کند -بعضی از متحجرین دینی هم متاسفانه باور می کنند- از سوی دیگر شیعه را به اهانت به مقدسات و ارزشهای سنی وادار می کند. توطئه دشمن آن است که این دو مکتب را در مقابل هم قرار دهد.»

خطیب مشهوری که انجمن را تبلیغ می کند

امام زمان(عج) در آخرین توقیع شریف خود به جناب علی ابن محمد سمری آخرین نایب خاص‌شان می‌فرمایند: «یا علی بن محمد السمری أعظم الله أجر إخوانک فیک فإنّک میّت ما بینک و بین ستة أیّام فاجمع أمرک و لاتوص إلی أحد یقوم مقامک بعد وفاتک، فقد وقعت الغیبة الثانیة [التامة] فلا ظهور إلّا بعد إذن الله عزّ و جلّ و ذلک بعد طول الأمد و قسوة القوب و امتلاء الأرض جوراً و سیأتی شیعتی من یدّعی المشاهدة، ألا فمن ادّعی المشاهدة قبل خروج السفیانی و الصیحة فهو کاذب مفتر»

«ای علی بن محمد سمری، خداوند پاداش برادرانت را در مرگ تو بزرگ گرداند. تو تا شش روز دیگر می‌میری، پس کارت را سامان ده و به کسی به عنوان جانشین پس از خود، وصیت مکن که دیگر غیبت تامه واقع شده است. دیگر ظهوری نیست مگر به اذن خداوند و آن پس از مدتی دراز و بعداز آن که دل‌ها سخت شد و زمین از ستم پرشد، به وقوع خواهد پیوست. به زودی از شیعیانم، کسانی خواهند آمد که ادعای دیدار (مشاهده) مرا می‌کنند. آگاه باشید هرکس پیش از خروج سفیانی و صیحة آسمانی ادعای دیدار مرا کرد، دروغگو و مفتری است.»

در عین حال، یکی از سخنرانان مذهبی که اکنون سخنرانی‌هایش در اکثر دکه های مذهبی پخش و بر روی گوشی‌های تلفن‌های همراه بلوتوث می‌شود، ادعا می‌کند: « امام زمان ماه رمضان پارسال، یکی از علما در جمکران خدمت امام زمان رسید، من با یک واسطه می‌گویم اجازه ندارم بگویم کی، با یک واسطه می گویم چون یک تیکه از پیغامش مربوط به من بود، خودشان، من شمال می رفتم منبر، آن عالم بزرگوار پرسیده بود آمد مازندران، یک افطار پیش ما بود، گفت، بنده را داغون کرد له کرد قلبمو چلوند رفت، بیچاره شدم، یک سال و نیمه دو ساله ماه رمضان پارسال به من گفت که امام زمان 13 ماه رمضان تو جمکران خدمت آقا رسیده، دیدم چشایه مهدی فاطمه کوچولو شده زیر چشماش کبود شده...»

فرد مورد نظر که با وجود پخش نشدن سخنرانی‌هایش در صدا و سیما به شهرت رسیده است، در جایی دیگر با یادآوری خدمات شیخ حلبی، او را امام زمانی دانسته و می گوید "کاری با انگ های سیاسی ندارم، تمامی شاگردان حلبی منبرشون دربست برای امام زمانه..." وی در این رابطه اشاره نکرده است که سخنان صریح امام هم آیا انگ سیاسی است یا نه (گروه تاریخ رجا نیوز در صورت اعتراض نامبرده، اسناد و فایل صوتی وی را منتشر خواهد کرد)

به هر حال انجمن در جلسات خود وظیفه شیعه آل محمد(ص) را اینگونه بر می شمارد:

- انتظار: وضع انتظار و ندیدن امام معصوم از بزرگترین مصیبت‌هاست
- غمگین بودن به‌واسطه مفارقت آن حضرت
- دعا برای تعجیل فرج آن حضرت
- گریستن از دوری آن حضرت
- تسلیم و انقیاد داشته باشد که برای امر امام (ارواحنا فداه) عجله نکند
- صدقه به قصد سلامت آن حضرت

انجمن و فتنه 88

یکی از تهمت هایی که مرتب به دولت‌های نهم و دهم زده می‌شد، ارتباط با انجمن حجتیه است. در عین حال،‌ عبدالکریم سروش در گفت‌وگویی تفصیلی با یکی از سایت های فارسی زبان خارج کشور، ضمن تبیین ساختار طیفی جنبش سبز به صورت ویژه ای بر حضور اعضای انجمن حجتیه در این جنبش تاکید کرد و گفت: «واقعیت این است که در درون جنبش سبز هم دینداران و هم غیردینداران، هم چپ‌ها و سکولارهای فلسفی و حتی افرادی از انجمن حجتیه وجود دارند و این را نه می‌توان انکار کرد و نه می‌توان مخفی نگاه داشت.»

صید مذهبی ها با نام دین

این جریان که هدف خود را بر روی جوانان مذهبی متمرکز کرده، قطعا از دیگر جریان‌های سیاسی خطرناک‌تر است، چراکه دیگر جریان‌ها سعی در جذب معاندین یا حداکثر افراد خنثی را دارند اما انجمن افرادی را بر ضد ولایت بر می انگیزاند که خود زمانی حامی آن به حساب می آمدند.

مبلغان انجمن با نفوذ در هیئت‌های مذهبی ابتدا با تقویت روابط عاطفی خود با طعمه سعی در مجاب کردن او در دین‌داری خود می‌کنند. طعمه مذهبی بعد از مدتی حسرت دین داری و اخلاص مبلغ را می کشد تا برای ضربه نهایی آماده شود.

در مرحله بعد پیشنهاد جالبی به طعمه می شود: «قرار بوده یه تعداد از دوستان بریم مشهد مقدس یکی نتوانست بیاد لذا امام رضا تو را طلبیده است نکند دعوت آقا را رد کنی نصف هزینه را هم بانی می دهد»

اما در طول این سفر هدفمند مراحل زیر به اجرا در می آید:

1- نمایش دین داری، صداقت و توجه ویژه اعضا کاروان به امام زمان و اثبات آن به طعمه

2- نقد هایی از جامعه سیاسی نظیر طرح ذبح شرعی طیور و ربا در بانک ها

3- تشریح شرایط ظهور و تطابق آن با وضع کنونی و ذکر احادیث با تفسیر همسو

4- لعن به خلفا و تشریح جنایات آنها و سوال پرسیدن در رابطه با اینکه چرا رهبری لعن آنها را در کشور امام زمان ممنوع کرده و...

5- حمله به رهبری و شخص مقام معظم رهبری و طرح شبهات عجیب: «تو که به صداقت من شک نداری؟ فلان فامیل ما نزدیک به آقای خامنه ای است خودش دیده که... البته من نیز زمانی برای ایشان یقه چاک می دادم اما الان...»

6- حرام دانستن پول دولت یا شهرداری با طرح سفسطه مربوطه
7- دعوت از طعمه گرفتار در تور برای شرکت در جلسات خصوصی

غفلت مسئولین

به واقع تا به امروز چند فیلم، سریال یا حتی سخنرانی ساده در راستای افشای فعالیت های انجمن منتشر شده، نیروی مقاومت بسیج و امور مساجد تا به امروز چه اقداماتی را در زمینه توجیه نیروهای مذهبی و واکسیناسیون فرهنگی آنها کرده‌اند. در نهایت، چرا سازمان های امنیتی در برابر توزیع گسترده سخنرانی های مبلغین انجمن و تبدیل شدن



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ن ,ک

مقایسه ترکیه با ایران در آستانه انقلاب اسلامی

دویچه وله - آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه اسراییل شرایط کنونی ترکیه را یاد‌آور وضعیت ایران در آستانه انقلاب ۵۷ دانست.

به گفته لیبرمن قطع روابط دوستانه میان ترکیه و اسراییل گناهی است که متوجه‌ی سیاست‌های آنکارا می‌شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه اسراییل در مقاله ای در روزنامه "جروزالم پست" با عنوان "ما نمی‌خواهیم کیسه بوکس ترکیه باشیم" می‌نویسد که اسراییل مایل به «گفت‌وگویی صریح و صادقانه» با احمد داوداوغلو، همتای ترک خود است. به گفته لیبرمن اتحاد ترکیه و اسراییل می‌تواند دوباره تجدید و از سر گرفته شود.

پیشتر وزیر امورخارجه راست‌گرای اسراییل درباره شکستن محاصره دریایی نوار غزه توسط کشتی‌های‌کمک‌رسانی ترکیه مدعی شده بود که این اقدام ریشه در مواضع اسلام‌گرایانه رهبران سیاسی ترکیه دارد.

لیبرمن در این مقاله تصریح می‌کند که «تغییرات یکجانبه در مناسبات دو کشور ناشی از اقدامات آگاهانه ما نبوده، بلکه باید به عنوان نتیجه سیاست داخلی ترکیه قلمداد شود».

لیبرمن می‌افزاید: «متاسفانه رخدادهای اخیر در ترکیه یاد‌‌آور انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ میلادی به رهبری آیت‌الله روح الله خمینی در ایران است. ایران پیش از انقلاب یکی از متحدان نزدیک اسراییل محسوب می‌شد و مناسبات دو کشور در عرصه‌ی دولتی و مردمی بسیار مطلوب بود».

 



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 10 / 1389 | نظرات ()